LIFESTYLE
5 sfaturi pentru a fi mai productiv la munca
Scris de
Atentia distributiva este buna, atunci cand e vorba de sarcini minore, nu foarte complicate. In cazul unora mai complexe, managementul timpului este esential, pentru a le duce la bun sfarsit.
Iata ce obiceiuri poti sa adopti, pentru ca orele la birou sa nu mai fie un chin:
1. Da startul!
Atunci cand ajungi la birou, porneste computer-ul inainte de a face orice altceva. Daca alegi sa te faci intai comod, sa bei o cafea, este posibil sa amani munca mai mult decat este cazul.
2. Concentreaza-te!
Elimina orice distragere si da atentie lucrului pe care trebuie sa-l faci. Chiar daca uneori poti face mai multe lucruri in acelasi timp, in general, munca de calitate necesita concentrare.
3. Fa un plan si urmeaza-l!
Planifica inca de dimineata tot ceea ce ai de facut. Incearca sa incepi cu lucrurile mai dificile, deoarece la inceputul zilei esti mai odihnit. In cazul in care specificul postului nu iti impune sa verifici imediat emailurile, stabileste sa le citesti 10 minute la fiecare ora, sau la un alt interval convenabil tie. Atunci cand esti implicat intr-o activitate, sa te opresti de fiecare data, pentru a citi un mesaj, iti poate distrage atentia.
4. Fa o lista!
Pe masura ce indeplinesti sarcinile, bifeaza-le sau taie-le de pe lista. Fie ca faci asta pe hartie, fie printr-o aplicatie pe computer sau smartphone, te ajuta sa te organizezi mai bine, dar iti da si un confort, vizualizandu-ti evolutia pe parcursul zilei.
5. Fii realist!
Nu exagera, atunci cand iti faci un plan. Tine cont de lucrurile pe care le poti realiza si ia-ti o marja de timp, pentru a stabili intalnirile. Chiar daca vrei sa termini cat mai multe sarcini, o lista mult prea lunga nu face decat sa-ti aduca un stres suplimentar si frustrare, cand vezi la sfarsitul zilei ca nu ai terminat.